Deklaracja dostępności

Nazwa Klienta zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Klienta

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści (tylko jeśli niezgodna lub częściowo zgodna)

Niezgodność z załącznikiem

  • przykłady najlepiej z linkami

Treści nieobjęte przepisami

  • Nie dotyczy.

Nadmierne koszty (opcjonalne)

Brak.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez Firmę XYX, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje (nieobowiązkowa)

nne uwagi i oświadczenia podmiotu, uznane za stosowne, dotyczące dostępności cyfrowej strony /aplikacji. Mogą to być na przykład informacje o spełnianiu wyższych niż obowiązkowe wymagań dostępności cyfrowej.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane pod klawiszem Tab, pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:

  • Przejdź do głównego menu (ALT + 0)
  • Przejdź do treści (ALT + 1)
  • Przejdź do mapy strony (ALT + 2)
  • Uruchomienie panelu WCAG (ALT + 3)
  • Przejdź do wyszukiwarki (ALT + 4)

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Jana Kowalskiego — mejlowo jan.kowalski@gov.pl lub telefonicznie 22 100 10 10.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Jan Nowak — Dyrektor Generalny Przykładowego Urzędu,
  • Adres: ul. Przykładowa 12, 00-111 Przykład,
  • mejl: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

W tej sekcji zawarte są podsekcje poświęcone: aplikacjom mobilnym posiadanym przez podmiot (tylko w deklaracji strony internetowej tego podmiotu), dostępności architektonicznej siedziby podmiotu (lub link do takiej informacji), dostępności komunikacyjno-informacyjnej (lub link do takiej informacji).

Aplikacje mobilne (Opcjonalne)

Klient

Dostępność architektoniczna

Przykładowy Urząd — ul. Przykładowa 10, Przykład

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli: Świetlica znajduje się na pierwszym piętrze budynku SP 2 w Gorzycach, co ogranicza dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową.

Czy osoby na wózku mogą wjechać do budynku i na wszystkie jego kondygnacje? [Wstaw odpowiedź]

W jaki sposób osoba na wózku inwalidzkim może dostać się do budynku? [Wstaw odpowiedź]

Czy drzwi i ściany szklane oznaczone są kontrastową taśmą? [Wstaw odpowiedź]

Czy schody wyposażone są w poręcze? [Wstaw odpowiedź]

Czy stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami? [Wstaw odpowiedź]

Czy przyciski w windzie oznaczone są alfabetem Braille'a? [Wstaw odpowiedź]

Czy winda wyposażona jest w komunikaty głosowe? [Wstaw odpowiedź]

Czy jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami? [Wstaw odpowiedź]

Czy jest parking dla osób z niepełnosprawnościami? [Wstaw odpowiedź]

Czy są i gdzie się znajdują tyflomapy? [Wstaw odpowiedź]

Czy pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem Braille'a? [Wstaw odpowiedź]

Czy podmiot stosuje w swoim budynku dźwiękowe systemy nawigacji dla osób niewidomych? [Wstaw odpowiedź]

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach: Brak ograniczeń w tym zakresie.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online: Brak możliwości skorzystania z tłumacza na miejscu.

LUB architektoniczna z linkiem

Dostępność architektoniczna

Przykładowy Urząd — ul. Przykładowa 10, Przykład

Budynek jest w pełni dostępny dla osób poruszających się na wózku. Szczegółowy opis dostosowania naszej siedziby głównej.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W podsekcji podany jest opis dostępności komunikacyjno-informacyjnej podmiotu lub link do strony internetowej, na której taki opis jest zamieszczony. W opisie konieczne jest podanie informacji o możliwości (lub jej braku) skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego w kontakcie z podmiotem za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej np. przez komunikator. Dobrą praktyką jest podanie w tej sekcji linków do informacji o danym podmiocie przygotowanych w formacie łatwym do czytania i rozumienia (tzw. ETR) oraz przetłumaczonych na polski język migowy. Można także podać inne informacje istotne dla sprawnej komunikacji z podmiotem osób z niepełnosprawnościami, np. informację o zamontowanej w budynku pętli indukcyjnej.
do góry