Propozycje zajęć i zabaw dla dzieci przedszkolnych w okresie kwarantanny.
25 Marca 2020ŚRODA
„Porządki w sali” to temat na dziś. Zachęcamy do:
- zabawy bieżnej „Koniki”- dziecko zamienia się w konika, chodzi po pokoju i reaguje na polecenia, na hasło: Koniki kłusują!- dziecko biega po pokoju, na komendę: Przechodzimy do stępu, dziecko powoli chodzi, podnosząc wysoko kolana.
- zabawy rozwijającej spostrzegawczość „Czego brakuje?”- potrzebne 5 dowolnych przedmiotów, np. piłka, książka, maskotka, klocek, samochód. Przykrywamy je materiałem i zabieramy jeden przedmiot. Po odkryciu dziecko wskazuje, który przedmiot zniknął i w którym miejscu powinien się on znajdować.
- nauki rymowanki:
Sprzątam tu, sprzątam tam.
Dziś porządek zrobię sam?
Sprzątam ja, sprzątasz ty.
Razem raźniej- raz, dwa, trzy.
- utrwalenia piosenki „Kwiatki- bratki”
- korzystania z akcji „Dzieci uczą rodziców w domu”. W ramach tej akcji w środy i piątki na stronie internetowej https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/ będą ukazywać się materiały do pobrania całkowicie za darmo. Zamieszczane lekcje obejmują tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii.
-
przeczytajcie dzieciom wiersz Doroty Gellner „Nadchodzi wiosna”; sprawdźcie czy dziecko uważnie słuchało, zadajcie pytania: Dlaczego zimowe ubrania zbierały się do snu? Dlaczego wiosną nie są już nam potrzebne? O jakich ubraniach była mowa w wierszu? Jak myślisz, w jakim nastroju mogą być zimowe ubrania wiosną? Czy cieszą się z jej nadejścia? Dlaczego? Gdzie ubrania poczekają do następnej zimy? Jakie są zimowe ubrania?
Dorota Gellne r „ Nadchodzi wiosna”
Gdy nadchodzi wiosna, to do spania
zabierają się zimowe ubrania.
Otwierają cichutko drzwi szafy
układają się, jak które potrafi.
Długi szalik w kącie się zwija
jak wełniana, frędzelkowa żmija.
Gruby sweter, miękki jak trawa,
resztki śniegu wysypuje z rękawa.
A na półce wysoko, wysoko
ruda czapa mruży rude oko.
O! Za czapką wskakują na półkę
rękawiczki czerwone i żółte!
No a buty? Co będzie z butami?
Buty także przed wiosną schowamy!
Posuńcie się, bo tu ciasno!
Pozwólcie mi smacznie zasnąć!
A gdy zamknie się w szafie drzwi,
to z wieszaków opadną sny.
Pełne lekkich, śniegowych płatków...
Będą śnić się swetrom i czapkom !
- proponujemy zabawę paluszkową „Rodzinka”
RODZINKA
(dotykamy kolejno paluszków dziecka, zaczynając od kciuka)
Ten duży- to dziadziuś
A obok - babunia
Ten w środku -to tatuś.
A przy nim- mamunia.
A to jest- dziecinka mała
A to- moja rączka cała! -
zachęcamy do wykonywania zadań:
- można również wykonać ciekawe doświadczenie:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=621173398472252&id=144120216177575
Dziś zachęcamy również do ćwiczenia znajomości kolorów w języku angielskim:
- zabawa polega na tym, że wysłuchujemy koloru w języku angielskim, a następnie szukmy w pokoju przedmiot w tym kolorze, pamiętajcie - czas jest ograniczony !
https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA
"Boo" Was pozdrawia i przypomina, abyście powtarzali wiadomości z języka angielskiego :)