Strona główna/Aktualności/Propozycje zajęć i zabaw dla dzieci przedszkolnych w (..)

Propozycje zajęć i zabaw dla dzieci przedszkolnych w okresie kwarantanny.

25 Marca 2020

ŚRODA

„Porządki w sali” to temat na dziś. Zachęcamy do:

  • zabawy bieżnej „Koniki”- dziecko zamienia się w konika, chodzi po pokoju i reaguje na polecenia, na hasło: Koniki kłusują!- dziecko biega po pokoju, na komendę: Przechodzimy do stępu, dziecko powoli chodzi, podnosząc wysoko kolana.
  • zabawy rozwijającej spostrzegawczość „Czego brakuje?”- potrzebne 5 dowolnych przedmiotów, np. piłka, książka, maskotka, klocek, samochód. Przykrywamy je materiałem i zabieramy jeden przedmiot. Po odkryciu dziecko wskazuje, który przedmiot zniknął i w którym miejscu powinien się on znajdować.
  • nauki rymowanki:

Sprzątam tu, sprzątam tam.

Dziś porządek zrobię sam?

Sprzątam ja, sprzątasz ty.

Razem raźniej- raz, dwa, trzy.

  • utrwalenia piosenki „Kwiatki- bratki”
  • korzystania z akcji „Dzieci uczą rodziców w domu”. W ramach tej akcji w środy i piątki na stronie internetowej  https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/  będą ukazywać się materiały do pobrania całkowicie za darmo. Zamieszczane lekcje obejmują tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. 
  • przeczytajcie dzieciom wiersz Doroty Gellner „Nadchodzi wiosna”; sprawdźcie czy dziecko uważnie słuchało, zadajcie pytania: Dlaczego zimowe ubrania zbierały się do snu? Dlaczego wiosną nie są już nam potrzebne? O jakich ubraniach była mowa w wierszu? Jak myślisz, w jakim nastroju mogą być zimowe ubrania wiosną? Czy cieszą się z jej nadejścia? Dlaczego? Gdzie ubrania poczekają do następnej zimy? Jakie są zimowe ubrania?

    Dorota Gellne r „ Nadchodzi wiosna”

    Gdy nadchodzi wiosna, to do spania

    zabierają się zimowe ubrania.

    Otwierają cichutko drzwi szafy

    układają się, jak które potrafi.

     

    Długi szalik w kącie się zwija

    jak wełniana, frędzelkowa żmija.

    Gruby sweter, miękki jak trawa,

    resztki śniegu wysypuje z rękawa.

     

    A na półce wysoko, wysoko

    ruda czapa mruży rude oko.

    O! Za czapką wskakują na półkę

    rękawiczki czerwone i żółte!

     

     

    No a buty? Co będzie z butami?

    Buty także przed wiosną schowamy!

    Posuńcie się, bo tu ciasno!

    Pozwólcie mi smacznie zasnąć!

     

    A gdy zamknie się w szafie drzwi,

    to z wieszaków opadną sny.

    Pełne lekkich, śniegowych płatków...

    Będą śnić się swetrom i czapkom !

     

    - proponujemy zabawę paluszkową „Rodzinka”

    RODZINKA

    (dotykamy kolejno paluszków dziecka, zaczynając od kciuka)

    Ten duży- to dziadziuś
    A obok - babunia
    Ten w środku -to tatuś.
    A przy nim- mamunia.
    A to jest- dziecinka mała
    A to- moja rączka cała!

  •  

    zachęcamy do wykonywania zadań:

     

 

- można również wykonać ciekawe doświadczenie:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=621173398472252&id=144120216177575

 

Dziś zachęcamy również do ćwiczenia znajomości kolorów w języku angielskim:

- zabawa polega na tym, że wysłuchujemy koloru w języku angielskim, a następnie szukmy w pokoju przedmiot w tym kolorze, pamiętajcie - czas jest ograniczony !

https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

"Boo" Was pozdrawia i przypomina, abyście powtarzali wiadomości z języka angielskiego :)

do góry