Strona główna/Przedszkole/Informacje dla Rodziców/Propozycje zajęć i zabaw dla dzieci przedszkolnych w (..)

Propozycje zajęć i zabaw dla dzieci przedszkolnych w okresie kwarantanny.

24 Marca 2020

WTOREK

Wtorkowe propozycje związane z tematem „Jak rozwija się roślina?”

  • pobawcie się w zabawę orientacyjno- porządkową „Wędrujemy” (dzieci poruszają się po pokoju zgodnie z komendami rodzica. Na hasło: Wędrujemy cicho dzieci przemieszczają się na palcach; na hasło Wędrujemy głośno- przemieszczają się w podskokach),
  • załóżcie hodowlę fasoli - potrzebne będą: nasionka fasoli, słoik, gaza, gumka recepturka. Dzieci na słoik nakładają gazę, następnie mocują ją gumką recepturką, wlewają do środka słoika zimną wodę, a na gazie kładą nasiona fasoli. Przypomnijcie dzieciom warunki niezbędne do rozwoju rośliny (dostęp do światła, wody, podłoże).
  • zaśpiewajcie piosenkę „Kwiatki- bratki”, link do wysłuchania piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=KoAEIDEzG3Y

Tekst piosenki

Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.

Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.

Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

  • zaproponujcie dzieciom pracę plastyczną „Bocian” (dzieci tworzą wizerunek bociana na kolorowych kartkach bloku technicznego, używając wacików, czarnej farby i czerwonego papieru)
  • - zachęćcie także dzieci do pomocy w sprzątaniu mieszkania lub swojego pokoju; pamiętajcie, aby po zakończonej zabawie badawczej z fasolą również uwzględnić udział dziecka w utrzymaniu porządku, wszystkie te działania możecie nazwać zabawą „bałagan - porządek”,

    - pamiętajcie , aby dzieci powtarzały zabawy i piosenki poznane w przedszkolu, np. zabawy paluszkowe m.in. „ stuk puk, stuk puk”.

                

    Kciuk

    Stuk-puk, stuk-puk, czy jest pan kciuk?
    (dłoń zwinięta w trąbkę, stukamy w nią drugą dłonią)
    Ciiiii, pan kciuk śpi.
    (palec wskazujący kładziemy na ustach, mówimy bardzo cicho).
    2x wszystko powtarzamy.
    Stuk-puk, stuk-puk, czy jest pan kciuk?
    Pan kciuk spał, i właśnie wstał. (ten wers wypowiadamy głośno)

     

  • zachęcamy do wspólnego obejrzenia dziś o godz. 13.00:
    https://www.facebook.com/anetakone/photos/a.231084130806605/595122051069476/?type=3

  • zachęcamy do wspólnego obejrzenia bajki:https://www.facebook.com/496301390448824/posts/2918593998219539/

  •  zachęcamy starsze przedszkolaki do ćwiczeń w pisaniu liter:

     

    https://l.facebook.com/l.php?u=https://eduzabawy.com/nauka-pisania-do-drukowania/?fbclid=IwAR30r2z5t9n4nA5U4Ga2eTMAW926LqqwvZy2aKFKOhHbSMxwwWJYhNIUC_A&h=AT2nar3B0amHKZjo5fnm-qiP9GQGGl_l4Ghyud00Nj7kCQY5PjDKo63H4Y77nlIWpf2OUTVMspgqktga11Y8dv000U48NTVbVMNtTGeOZC2Gun91XQ71p1oVu1bqdOnv4hxYNw
do góry