Propozycje zajęć i zabaw dla dzieci przedszkolnych w okresie kwarantanny.
24 Marca 2020WTOREK
Wtorkowe propozycje związane z tematem „Jak rozwija się roślina?”
- pobawcie się w zabawę orientacyjno- porządkową „Wędrujemy” (dzieci poruszają się po pokoju zgodnie z komendami rodzica. Na hasło: Wędrujemy cicho dzieci przemieszczają się na palcach; na hasło Wędrujemy głośno- przemieszczają się w podskokach),
- załóżcie hodowlę fasoli - potrzebne będą: nasionka fasoli, słoik, gaza, gumka recepturka. Dzieci na słoik nakładają gazę, następnie mocują ją gumką recepturką, wlewają do środka słoika zimną wodę, a na gazie kładą nasiona fasoli. Przypomnijcie dzieciom warunki niezbędne do rozwoju rośliny (dostęp do światła, wody, podłoże).
- zaśpiewajcie piosenkę „Kwiatki- bratki”, link do wysłuchania piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=KoAEIDEzG3Y
Tekst piosenki
Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.
Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.
Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.
Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.
- zaproponujcie dzieciom pracę plastyczną „Bocian” (dzieci tworzą wizerunek bociana na kolorowych kartkach bloku technicznego, używając wacików, czarnej farby i czerwonego papieru)
-
- zachęćcie także dzieci do pomocy w sprzątaniu mieszkania lub swojego pokoju; pamiętajcie, aby po zakończonej zabawie badawczej z fasolą również uwzględnić udział dziecka w utrzymaniu porządku, wszystkie te działania możecie nazwać zabawą „bałagan - porządek”,
- pamiętajcie , aby dzieci powtarzały zabawy i piosenki poznane w przedszkolu, np. zabawy paluszkowe m.in. „ stuk puk, stuk puk”.
Kciuk
Stuk-puk, stuk-puk, czy jest pan kciuk?
(dłoń zwinięta w trąbkę, stukamy w nią drugą dłonią)
Ciiiii, pan kciuk śpi.
(palec wskazujący kładziemy na ustach, mówimy bardzo cicho).
2x wszystko powtarzamy.
Stuk-puk, stuk-puk, czy jest pan kciuk?
Pan kciuk spał, i właśnie wstał. (ten wers wypowiadamy głośno) -
zachęcamy do wspólnego obejrzenia dziś o godz. 13.00:
https://www.facebook.com/anetakone/photos/a.231084130806605/595122051069476/?type=3 -
zachęcamy do wspólnego obejrzenia bajki:https://www.facebook.com/496301390448824/posts/2918593998219539/
-
zachęcamy starsze przedszkolaki do ćwiczeń w pisaniu liter: